Obrazovanje
OLAKŠAJTE UČENICIMA KRAJ ŠKOLSKE GODINE
Dosljednost je ključ u posljednjim tjednima škole
objavljeno: 28. svibnja 2021.

Posljednji tjedni škole su burno vrijeme za učenike i nastavnike. Ne raduju se svi učenici ljetnim praznicima, a čak i oni koji se raduju vjerojatno su zabrinuti za sljedeću godinu. Za neke učenike, slijedeća godina donosi novu školu, ne samo nove učitelje, a sve to može biti biti posebno zabrinjavajuće.

Jedan od načina na koji možemo pomoći učenicima da se osjećaju sigurnije i pomoći im da mogu nastaviti sa svojom sposobnošću učenja – jest biti dosljedan koliko je to god moguće.  To će pomoći svim učenicima, i onima koji završavaju dio obrazovanja u određenoj školi i onima koji je nastavljaju. Stoga  što više dosljednosti možemo unijeti u dan, tim bolje!

Dosljednost u rutinama

Koje su to rutine na koje vaši učenici računaju da bi se u školi osjećali “normalno”? Počinjete li svako predavačko razdobolje na određeni način? Počinjete li svako jutro jutarnjim sastankom? Postoje li određene rutine koje koristite kako bi učenici zadobili vašu pozornost, dijelili ideje u grupi, dijelili svoje uratke ili vodili brigu o opskrbi? Imate li dosljedan i predvidljiv način na koji završavate dan ili nastavno razdoblje?

Kakve god ove rutine bile – slijedite ih koliko je god to moguće u posljednjim tjednima škole.  Kada je moj razred išao na izlet na početku dana, ja bih sve okupio u krug kako bismo mogli barem započeti dan s pozdravom – u svrhu pojačavanja svijesti da premda je dan drugačiji, mi smo jošuvijek u školi. Dosljedne rutine osiguravaju sigurne strukture i mogu pomoći učenicima da funkcioniraju neovisno.

Dosljednost s ograničenjima

Jako je lako na kraju godine biti “labav” u ograničenjima. Djeca trče ( trče li ona uistinu ili samo brzo hodaju?) u dvorani i iskušenje je to dopustiti. Učenici svoje zadatke rade traljavo i postoji iskušenje da se samo slegne ramenima i uzdahne, računajući da je godina gotovo pri kraju.

Što se ovog tiče, ograničenja stvaraju granice koje pomažu učenicima da se osjećaju sigurno. Sjetite se koliko je bilo važno da se što ranije u godini postave jasna ograničenja? To je bilo ono što je pomoglo da se kreira okruženje u učionici gdje su djeca mogla preuzeti akademske rizike – gdje se oni osjećaju dovoljno sigurni da budu otvoreni za učenje. Ukoliko prestanete biti dosljedni u ograničenjima, nemojte biti iznenađeni  ako neki učenici ponovno počnu “testirati” ta ograničenja. Kada djeca testiraju organičenja, to je često zato što oni traže ograničenja – to su granice koje im pomažu da se osjećaju sigurno.

Dosljednost s jezikom

Održavanje svog jezika čvrstim, jasnim, ljubaznim i mirnim, može na duge staze postaviti siguran i podržavajući ton u posljednjim tjednima škole.

Evo nekoliko savjeta za razmotriti.

Budite izravni: mislite ono što kažete i kažite ono što mislite

Izbjegavajte neprimjeren jezik koji poziva učenike da interpretiraju i čak ograničavaju testiranje. Ako učenik pita može li ponijeti laptop vani na odmor a vi ne želite da to učini, umjesto da kažete ” Nisam siguran da je to dobra ideja”, recite “Ne! Kompjutori trebaju ostati unutra.”

Ako učenik radi nešto što ne bi trebao, umjesto da kažete “Jake, oprosti mi, ne hvala”, pokušajte reći “Jake, odloži metar na stol.”

Koristite jezik koji izražava pravila rareda

Jedan od načina da smanjite borbu dok ste istovremeno jasni u očekivanjima jest da koristite jezik pravila.

Umjesto da kažete: “Potrebno je da se smiriš” ( što stvara očekivanje o slijeđenju vašeg osobnog zahtjeva) pokušaje sa: “Zapamti naše pravilo o poštovanju. Utišaj svoj glas kako bi se drugi mogli koncentrirati.”

Provjerite tablicu ispod za više primjera.

Koristite poznate akademske strukture

Nadamo se da planirate neki uistinu zabavan i uzbudljiv akademski rad za posljednje tjedne škole.

Ako ne, želimo vam sreću s učenicima koji su željni da dođu u školu i uzbuđeni su zbog toga. Premda projekti poput neovisnih istraživačkih prezentacija, izrada filmova, stimulacija i drugih izvanrednih radova mogu biti zabavni, oni također mogu izazvati osjećaj nepredvidljivosti za učenike. Razmotrite o balansiranju novih i uzbudljivih projekata s nekim stalnim i poznatim projektima.

Primjerice, možda imate dulja razdoblja čitanja ili pisanja. U razredima s mlađom djecom, možete ponuditi poznatu formulaciju bilo kojeg odgovora ili dodati ekstra vrijeme za glasno čitanje. U redoslijedu ocjenjivanja, možete razmotriti neke ključne lekcije i aktivnosti koje ste već napravili – one koje su posebno važne za učenike odnosno njihovu pripremu za završne ispite semestra.

Konačno, možda želite nastaviti nuditi učenicima izbore o njihovu učenju ali i smanjiti broj i složenost izbora koje imaju. Na ovaj način, još uvijek možete kontrolirati učeničke potrebe za autonomijom dok  dopuštate i učenicima određenu kontrolu.

ZAKLJUČNA MISAO: imajte realna očekivanja

Na kraju, prisjetimo se da je kraj godine težak. Težak je djeci, težak je I odraslima. Dajmo sebi – i našim učenicima – dopuštenje da budemo povremeno umorni i odsutni. Uočimo da će se neka djeca boriti više od drugih i to je u redu. Prihvatite da ponašanja učenika mogu biti više nepredvidljiva u ovom dijelu godine i da to vas ne čini lošim učiteljima, to samo čini vaše učenike ljudskijima. Oni neće biti sposobni slijediti pravila cijelo vrijeme ništa više nego što ćete vi uvijek biti sposobni raditi punom snagom.

Dakle, dajte sebi – i svojim učenicima – predah i zapamtite da ih volite i da uživate u njima u ovim posljednjim tjednima škole.

………………………………………..

♦♦ Prevela i prilagodila: Anita Perković Škalic ♦ Autor: Mike Anderson | Blog “Upravljanje učionicom” ♦ Iz stranih medija: leadinggreatlearning.com ♦♦ O autoru: Mike Anderson je odgojitelj dulje od 25 godina. Učitelj je u javnoj školi 15 godina, a također podučava i predškolce, trenira plivačke timove i drži nastavu na sveučilišnim diplomskim studijama. Sada radi kao konzultant koji daje savjete o profesionalnom podučavanju za učitelje diljem SAD-a i šire. U 2004., Mike je dobio nacionalnu nagradu Milken Educaor, a u 2005. bio je finalist  za NH učitelja godine. U 2020. dobio je nagradu  Outstanding Educational Leader Award by NHASCD (nap.prev.: izvsni obrazovni vođa) kao konzultant. Jedan od najbolje prodavanih autora, Mike je napisao osam knjiga o izvrsnom podučavanju i učenju. Kada ne radi, Mike se druži sa svojom obitelji, njeguje svoje vrtove i traži nove staze za trčanje oko njegovog doma u Durhamu, NH.

…………………………………..

Oznake: