Aktualno
GLOBALNA KRIZA „UDARA“ I NA OBRAZOVANJE
Škole prisiljene smanjiti broj učitelja zbog rasta cijena energije
objavljeno: 29. travnja 2022.
Napisao:

Ravnatelji u Velikoj Britaniji planiraju reducirati broj osoblja zbog povećanja troškova energije tijekom slijedeće godine, pokazuje jedno sindikalno istraživanje. Škole moraju smanjiti broj nastavnika i sate nastave zbog utjecaja rastućih računa za energiju, pokazalo je istraživanje sindikata ravnatelja.

Istraživanje koje je proveo sindikat čelnika škola, NAHT [National Association of Head Teachers, Sindikat i profesionalna udruga koja zastupa više od 45,000 članova u Engleskoj, Walesu i Sjevernoj Irskoj] u kojem je sudjelovalo više od 1.000 školskih čelnika, pokazalo je da je 15 posto ispitanih smanjivalo broj učitelja i nastavnih sati kako bi se mogli nositi s rastućim cijenama. Anketa koja je provedena između 21. ožujka i 5. travnja ove godine, pokazala je da 99 posto čelnika škola misli da će računi za energiju njihovih škola rasti slijedećih 12 mjeseci.

Proračun za 2021: Fond za nadoknadu zbog Covida povećan je za 1,8 milijardi funti

Troškovi života: učitelji koriste besplatnu hranu iz skladišta za potrebite zbog udaraca krize troškova života

Povezano s tim: čelnik ravnatelja upozorava ministre da se nazire nova kriza financiranja

Sindikat je iznio podatak da ravnatelji predviđaju povećanje troškova energije od 106 posto, dok 16 posto njih očekuje povećanje od 200 posto ili čak i više.

Također istraživanje pokazuje da više od trećine (37 posto) projiciraju proračunski deficit – u kojemu su troškovi viši od novca koji će pristizati – i to do kraja sljedeće godine, kao izravan rezultat povećanih energetskih troškova.

Tri glavne aktivnosti za koje su ravnatelji rekli da će ih poduzeti kao rezultat rastućih troškova su reduciranje potrošnje energije (64 posto), reduciranje investiranja u opremu za škole (54 posto) i smanjenje održavanja i /ili kapitalne potrošnje (53 posto).

Ostali odgovori su uključivali smanjivanje investiranja u profesionalni razvoj (46 posto), smanjivanje broja pomoćnika u nastavi (40 posto) te smanjivanje broja samih učitelja (15 posto).

Paul Whiteman, glavni tajnik spomenutih sindikata je rekao da su članovi govorili kako će povećani računi “gotovo sigurno imati negativan utjecaj” na obrazovanje te da “mogu spriječiti njihove napore za oporavak.”

“Za neke je povećanje cijene energije ekvivalent trošku nastavnika s punim radnim vremenom. Svaki peni potrošen u školi je izbor. Ovi rastući energetski troškovi znače da će se novac koji bi  mogao biti potrošen na učenike, umjesto toga biti plaćen energetskim tvrtkama.” – rekao je i dodao:  “Vladin pokušaj da vrati potrošnju škola na razinu iz 2010. godine je naglo erodiran ovim i drugim troškovnim pritiscima. Vlada mora učiniti više kako bi ublažila utjecaj energetske krize na škole, radi dječje dobrobiti.”

TES je još u siječnju izvijestio da se škole suočavaju s izgledima za smanjivanje broja učitelja zbog rastućih računa.

Ranije ovog mjeseca, Stephen Morales, izvršni direktor Institute of School Business Ladership, rekao je za The Times Educational Supplement da će financijski pritisci s kojima se škole suočavaju ovog proljeća ograničiti njihovu sposobnost ”da se uhvate ukoštac sa sve širom rupom u svom postignuću”.

Veleprodajne stavke tipičnog trogodišnjeg fiksnog ugovora za škole su u ožujku porasle do gotovo 270 posto više za plin i 200 posto više za električnu energiju u odnosu na brojke od prije godinu dana.

The Department for Education je prethodno rekao za TES da će se  u 2022-2023 financiranje osnovnih škola  povećati za 4 milijarde funti u usporedbi s 2021- 2022 – što je realno povećanje od 5 posto po učeniku – a što bi pomoglo školama da odgovore većim troškovnim pritiscima.

Međutim, iskrsle su neke sumnje što se tiče vjerojatnosti da se to dogodi, budući da Institute for Fiscal Studies predviđa da će potrošnja po učeniku u 2024. biti otprilike na istoj razini kao u 2010., budući je realno pala za 9 posto između 2009-10. i 2019-20. godine.

……………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: tes.com | The Times Educational Supplement  ♦ Piše: Callum MASON   Pripremila i prilagodila Anita PERKOVIĆ ŠKALIC ♦♦

………………………………………..

Oznake: