Obrazovanje
PAMETNO UPRAVLJANJE RAZREDOM
Zašto je velika greška biti autoritaran učitelj
objavljeno: 28. prosinca 2021.

Djeca se ne ponašaju loše zato što ne žele disciplinu. Ona se loše ponašaju jer je žele. Ona to jako žele. Ona za tim tragaju. Oni pritišću, isprobavaju i povećavaju svoje loše ponašanje kako bi pronašli vaše granice.

Čvrste granice im govore da je nekome stalo.

To im daje spoznaju da su živi i da su važni. Da vrijede.

Upravo zbog ovog nekonzistentni učitelji i oni koji imaju loše definirana pravila imaju toliko borbi.

Međutim, postoji kvaka.

Ako disciplinu provodi autoritarna osoba, susrest će se s ogorčenošću i pobunom – posebice među njihovim “najtežim” učenicima.

Ogorčenost i pobuna

Dakle, što je autoritarnost?  Ako to stavimo u relaciju s podučavanjem, to je stil upravljanja razredom koji je obilježen stavom moći i dominacije.

Pravila su oblik izvršnog naloga.

Ona se donose “kraljevskim” dekretom i ne propituju se.

Samo se slijede bez prigovora.

Današnji učenici preziru osjećaj prisiljavanja na nešto.

No, postoje brojni učitelji koji “brkaju” poziv dobrog upravljanja učionicom s oblačenjem borbenog odijela i uzimanjem sablje kako bi svoje učenike kontrolirali željeznom šakom.

To je jadan način podučavanja. To je stresno i iscrpljujuće. Prema učenicima to stvara odnos vi-nasuprot – oni. To posao podučavanja čini poput uspona na planinu Elbrus.

No, kako to možete izbjeći?

Kako možete striktno slijediti svoj plan upravljanja razredom bez da se pojavite kao diktator i izazovete pobunu?

Svojim učenicima objasnite zašto nešto radite.

Sve što radite, od pravila pa do rezultata, politika i rutina, mora imati uvjerljiv razlog zbog čega to radite.

Mora postojati jasna i razumljiva korist za vaše učenike.

Ako je nema, ako primjerice ne možete objasniti zašto oni moraju podizati svoje ruke ili šutjeti za vrijeme samostalnog rada, onda to ne biste trebali zahtijevati.

Uvijek, uvijek, uvijek.

Svaka politika upravljanja razredom mora imati odgovor na pitanje “zašto” koje učenici razumiju.

A vi morate biti spremni to im objasniti. “Zato jer sam ja tako rekao” ne “igra” kao odgovor.

Objasnite razloge učenicima

Imajte na umu da se vaši učenici ne moraju uvijek suglasiti. Oni samo moraju znati da postoji razlog – moraju znati koji je to razlog – te da je to najbolje za njih.

Poznavanje vaših razloga vas također štiti od roditelja i administracije koji mogu propitivati vaše metode. Kada kažete: “Pravila razreda štite pravo svakog učenika na učenje i uživanje u boravku u mojem razredu”, na to je gotovo nemoguće prigovoriti.

Vaši razlozi također vas navode da razmislite što uistinu želite za vaš razred. Oni također uzrokuju da preuzmete nadležnost i odgovornost za osiguravanje najboljeg iskustva za vaše učenike.

Oni će, zauzvrat, cijeniti vašu otvorenost i voljnost da budete transparentni. To pomaže izgraditi sveobuhvatnu vezu i uzajamnu simpatiju i želju za harmoničnim ponašanjem.

To vas oslobađa da bez straha  primijenite svoje rezultate dok ujedno omogućujete svojim učenicima da prihvate, slože se i razumiju da pravila i politike nisu zbog vas i vaših sebičnih potreba ili perverznog uživanja.

Ona su za njih i u cijelosti i kompletno za njihovu korist.

……………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: smartclassroommanagement.com ♦ Piše: Michael LINSIN ♦ Pripremila i prilagodila Anita PERKOVIĆ ŠKALIC ♦♦ 

………………………………………..

Oznake: