Obrazovanje
UČITELJI SU UZOR
Vjerujem u njihov potencijal i pokušavam im dati prilike da razviju svoje vještine
objavljeno: 22. listopada 2021.

“Stalo mi je do mojih učenika, vjerujem u njihov potencijal i pokušavam im dati priliku kako bi razvili svoje vještine koje bi na njih mogle utjecati ostatak njihovog života. Ne možete uvijek imati takakv utjecaj na svakog učenika kojem predajete, no kada počnete neočekivano dobivati bilješke, pisma, telefonske pozive i e-mailove od učenika za koje čak niste ni znali da ste ih inspirirali, onda su to magični trenuci u vašem životu kao učitelja, posebice kada vam kažu :”Vi ste mi pomogli. Nikada ne bih ovo uspio bez vas.” – kaže dr. Penny FERGUSON.

Penny Ferguson predaje engleski jezik jedanaestom razredu u srednjoj školi u Maeyville-u, Tennessse, gdje se nalazi od 1970. Također je od 1991. predavala budućim predavačima kao dio njihovog učiteljskog obrazovnog programa u Maryville koledžu. Sve u svemu, dr Ferguson predaje 41 godinu, a za svoje predano služenje obrazovanju primila je brojne nagrade i priznanja.

Među njezinim najistaknutijim priznanjima je uvrštenje u Nacionalnu dvoranu slavnih učitelja 2008, priznanje Udruge obrazovanja Tennessee-ija 2007. za učiteljicu izvrsnosti, nagrada  Disney-ve američke nagrade za učitelje u 2003., nagrada za izvrsnost u podučavanju Zaklade Nacionalne obrazovne udruge 2003., nagrada izvrsnosti Chevy Malibu/ TIME Teaching 2002. U 2006. dobila je priznanje kao nacionalni voditelj od strane Nacionalnog faklulteta za reformu škola, a u 2003. uručena joj je počast od  USA Today, Sveameričkog tima učitelja.

O postajanju učiteljicom

Penny Ferguson se ne sjeća vremena u njezinu životu kada nije željela postati učiteljicom. “Mislim da je to bilo nešto organsko. Uvijek sam željela postati učiteljica. Bila sam ona vrsta učenika koja je uvijek pomagala drugima oko njihovih domaćih zadaća. Čak i u osnovnoj školi, dolazili su mi učenici i pitali mogu li im objasniti neke stvari. U šestom razredu imali smo mjuzikl u školi – čak i tamo sam dobila ulogu učiteljice. Dakle, to je bilo upravo ono nešto što sam uvijek željela biti. Nikad nisam razmišljala ni o jednom drugom zanimanju.”

“Mislim da je to na neki način pokazalo da sam ja doživotni učenik. To mi je otvorilo i mnoga vrata i druge mogućnosti te me učinilo uzorom učenicima kojima predajem.”

Dr Ferguson je svoje preddiplomsko obrazovanje završila na Maryville College-u, gdje je intenzivno radila tijekom cijele svoje učiteljske karijere. Dobila je diplomu za slobodnu umjetnost na engleskom za Secondary Teaching Licensure, a diplomiranje je kompletirala u tri godine pohađajući ljetnu nastavu.

Budući  je cijelo to vrijeme znala da želi postati učiteljica, odmah je počela predavati. Mnogi smatraju neobičnim što je svoju karijeru provela podučavajući u školi  koju je i sama pohađala (“alma mater”), no ona se osjećala kao kod kuće.

Penny je svoje obrazovanje nastavila izravno ga šireći iz svoje preddiplomske karijere. Bez da je ikada uzela odmor, završila je magisterij engleskog jezika, stupanj specijalista obrazovanja ( Ed.S) i doktorat obrazovanja (ED.D.). Ona smatra da joj je snažno obrazovanje o slobodnim umjetnostima na Maryville College-u pomoglo da postane bolji učitelj,  te da su njezini napredni stupnjevi obrazovanja također bili od ogromne važnosti.

“Mislim da je to na neki način pokazalo da sam ja doživotni učenik. To mi je otvorilo i mnoga vrata i druge mogućnosti te me učinilo uzorom učenicima kojima predajem. To im je pokazalo da mogu postaviti ciljeve i postići ih. Također, to je otvorilo mogućnosti prema drugim profesionlnim prilikama kao što je služenje na Language Arts Advisory Board for the State Department of Education i služenje na mnogim vodećim pozicijama u državnim i nacionalnim udruženjima učitelja engleskog jezika.”

O nastavi

Dr Ferguson predano vjeruje da svi mi učimo cijeli svoj život. Želi oponašati Michelangela, koji je u dobi od 87 godina rekao: “Ancora Imparo” (Ja još uvijek učim). To je razlog zbog kojeg se tako neumorno školovala te je čak nakon 41 godinu predavanja rekla da nastavlja “proširivati” svoj um i primjenjivati nove strategije podučavanja u svom razredu. Taj naglasak na cjeloživotnom učenju je nešto što ona pokušava usaditi svojim učenicima.

Cjeloživotno učenje je dio onoga što ju je inspiriralo da poduči buduće predavatelje u Programu obrazovanja učitelja u Maryville College-u. Konkretno, ona radi s onima koji žele postati učitelji engleskog, pripremajući ih za podučavanje učenika.

U njezinim srednjoškolskim razredima, Dr Ferguson održava aktivan i angažiran pristup da bi svoje učenike držala zainteresiranim za učenje. Surađivala je sa svojim kolegom u Odjelu za povijest posljednjih 16 godina te su usklađivali svoj nastavni plan i program (curriculum) te su povremeno kombinirali njihova dva razreda za projekte i lekcije. “Primjerice, mi smo spojili naše razrede kako bismo kreirali 1850. predsjedničku konferenciju za medije na kojoj studenti vode kampanju za dva američka pisca, Ralpha Waldo Emersona i Henry David Thoreaua za Urede  Predsjednika i Potpredsjednika. To vremensko razdoblje je oživjelo kroz studentska istraživanja, pisanja govora,  uzimanje stava kao savjetinika i članova tiska, te ponovno organiziranje stvarne konferenciju za tisak otvorene za javnost u školskoj predavaonici.”

O tehnologiji  u učionici

Dr Ferguson je 35 godina u svojoj školi bila voditeljica Odjela za engelski jezik te je aktivno koristila tehnologiju kroz svoje vlastito podučavanje. “Oduvijek sam čvrsto vjerovala u tehnologiju i premda sam jedna od seniorski članova osoblja, vjerojatno sam više upućena u tehnologiju nego mnogi drugi učitelji u našoj školi. U učionici američkih studija, naši učenici stalno rade  na projektima i prezentacijama koji uključuju tehnologiju.

“Vjerujem da danas trebate ugraditi tehnologiju u učionicu ili ćete izgubiti učenike”.

Upravo sada rade na kreiranju filmskih najava i virtualnih muzeja o različitim vremenskim razdobljima u povijesti SAD-a te o klasičnim romanima koje smo čitali u učionici. Učenici također pišu blog i razgovaraju na forumima na školskoj web stranci.”

“Vjerujem da morate uključiti tehnologiju u razrede danas ili ćete izgubiti svoje učenike. Stilovi učenja za današnje učenike su različiti. Oni su fascinirani tehnologijom i oni u nju uranjaju. Ako ih želite povezati, morat ćete osmisliti način kako koristiti tehnologiju.”

O utjecaju na učenike

Budući da je karijeru učiteljice ostvarila u jednoj te istoj školi i u jednoj zajednici, dr Ferguson je “dotaknula” živote nebrojenih učenika tijekom tih godina.

“Jedna od mojih skorašnjih učenica je težila da postane pisac i ja sam ohrabrila njezine napore, nominirajući je za nacionalno priznanje, a potom sam je pratila kroz cijeli studij na kojem je specijalizirala engleski jezik.

“Stalo mi je do mojih učenika, vjerujem u njihov potencijal i pokušavam im dati prilike da razviju svoje vještine koje mogu utjecati na njih u ostatku njihovog života.”

“Upravo sam nazočila i njezinu vjenčanju, a sada ona i njezin suprug podučavaju engleski  jezik u Kini. Kontinuirano pratim njezine podučavateljske napore na njezinu blogu. To što sam joj bila inspiracija dirnulo me u srce. Takvi primjeri čine vrijednim zvanje učitelja.”

“Stalo mi je do mojih učenika, vjerujem u njihov potencijal i pokušavam im dati prilike da razviju svoje vještine koje mogu utjecati na njih u ostatku njihovog života.  Vi ne možete uvijek imati takav učinak na svakog učenika kojeg podučavate, no kada počnete dobivati bilješke, pisma i telefonske pozive te e-mail-ove učenika sasvim neočekivano, a za koje niste ni znali da ste ih nadahnuli, to su onda magični trenuci u vašem životu kao učitelja, posebice kada kažu: “Vi ste mi pomogli. Ovo nikada ne bih uspio uraditi bez vas.”

………………………………………..

♦♦  IZ STRANIH MEDIJA |  teach.com ♦Prevela i pripremila: Anita Perković Škalic ♦♦

………………………………………..

Oznake: