Obrazovanje
ČETIRI NAČINA PERSONALIZIRANOG UČENJA MOGU PROMIJENITI NASTAVU
Učenje za brze popravke ili dugoročna poboljšanja i zadovoljstvo
objavljeno: 15. veljače 2021.

Sve više će profesori u srednjim školama visoke i srednje razine (a možda čak i u osnovnim školama) slušati termin “personalizirano učenje”. I kao što je to s toliko mnogo pojmova u području obrazovanja, taj će pojam biti krivo shvaćen i preširoko primijenjen u previše stvari. Prvenstveno će se to odnositi na kompjuterski utemeljen i umjetnom inteligencijom dirigiran softver za vođenje studenata kroz učenje lekcija na potpuno ili „kvazi“  samousmjeren način.

Odakle to potiče? Istinski pokretač personaliziranog učenja je post-sekundarno obrazovanje, u kojem su online alati poput Knewton-a i Learning Catalystics-a postali glavni oslonac.

Ovi programi omogućuju studentima fakultetske razine da se kroz nastavne radove kreću svojim tempom –  brzo ili sporo – i više od toga, ti programi koriste umjetnu inteligenciju kako bi se prilagodili učeniku, preusmjeravali, zadržavali i povezivali u skladu s njegovim izazovima koji se pojavljuju temeljem njihovih odgovora i potrebnim vremenom koje im je nužno za kretanje kroz cjeline.

Svatko u obrazovnoj tehnologiji i mnogi u umjetnoj inteligenciji pomno prate kako se razvijaju personalizirani alati za učenje i kako im u školama postaje znatno ugodnije prihvaćajući ih kao partnere u učenju.

Profesori u srednjim školama mogu očekivati da će vidjeti kako se personalizirano učenje rapidno širi diljem države u sljedećim godinama. Cijele države, poput Delaware-a, New Hmpshire-a i petnaestak ostalih, usvojile su personalizirano učenje ili imaju namjeru usvojiti ga, uglavnom prisiljene zakonom predsjednika Obame [President Obama*s Every Student Succeeds Act (ESSA)] iz 2015. Onog trenutka kada je kritična masa viših srednjih škola u nekoj regiji to usvojila, to će slijediti i srednje škole. Konačno i osnovne škole će krenuti u korak s njima.

Odabir modela kojeg žele

Kako će to izgledati?

Personalizirano učenje će se koristiti u cijelom spektru. Neke škole će prihvatiti online samostalno učenje kao alat koji učenici koriste svakodnevno, potpuno integrirano  sa svakim razredom ili barem sa onim što se često drži kao temeljni ili bazični predmeti (na primjer, uvod u matematiku, nauku, jezik). Ponekad će učenici  jednostavno upotrijebiti ove alate po svom nahođenju i potrebi. Nastavnici će usmjeravati i nadgledati njihovo korištenje.

U nekim slučajevima, personalizirano učenje će biti pratitelj profesora, iskorišteno onda kada nastavnici vide potrebu i korist za određene studente koje profesor odabere, moguće zbog  zaostajanja u određenom razredu ili za studenta koji bi, zbog nedostatka temeljnih vještina, mogao s njima poboljšati i ubrzati  studiranje. Oslobođeno od tradicionalnog “podučavanja”, personalizirano učenje bi također moglo omogućiti nastavnicima da  modeliraju učenje i ispravljaju deficit kritičkog mišljenja.

Većina škola ( i mnogi cijeli okruzi) će usvojiti personalizirano učenje kao sredstvo učinkovitosti i ekonomičnosti. Postoje značajne uštede u zamjeni učitelja temeljnih predmeta s online modulima učenja. Uz to, ovi moduli obećavaju povećavanje uspjeha učenika što znači da će škole koje se bore da bi izgradile vlastitu kredibilnost ili se oporavile od loših rezultata državnih testova biti motivirane da ih slijede.

Nastavnici bi trebali biti oduševljeni, ali s oprezom jer kompletna ovisnost  škole ili okruga o implementacije personaliziranog učenja će zaprijetiti stabilnosti posla određenih nastavnika dok će drugima osigurati izvanredne resurse koji mogu otključati učeničke/studentske potencijale.

U nastavku su navedena četiri načina koja učitelji/nastavnici/profesori mogu očekivati da će personalizirano učenje utjecati na njihovo podučavanje.

4 NAČINA NA KOJA PERSONALIZIRANO UČENJE MOŽE PROMIJENITI NAČIN KAKO PODUČAVAMO

1.] Učitelji mogu biti na sasvim drugom mjestu

Premda postoje mnogi razlozi da nastavnici budu uzbuđeni zbog personaliziranog učenja, ostaje činjenica da će mnoge države ili okruzi iskoristiti ovaj pristup da srežu troškove, posebice  osoblja. Učitelji koji su u najvećoj opasnosti  da budu “raseljeni” zbog personaliziranog učenja su oni čije se podučavanje temelji na uvodnim predmetima poput engleske gramatike ili nižih razina matematike, znanosti ili povijesti.

Svaki učitelj čiji se razred sastoji uglavnom od činjenica koje treba naučiti poklanja posebnu pažnju načinu kako implementirati personalizirano učenje.

2.] Učitelji bi mogli imati nove uloge u učionici

Učitelji koji nisu premješteni ovim novim pristupom mogu sebe pronaći služeći kao skrbnici sustava umjetne inteligencije (AI system) koja obavlja cjelokupno poučavanje odnosno nastavu.

Svakako, veličina razreda će rasti kako se personalizirano učenje bude širilo diljem SAD-a, a norme odnosa učitelja i studenta mijenjale. S većim brojem razreda, škole će se više osloniti na učitelje što s tiče upravljanja ponašanjem,  a manje što se tiče instrukcija.

To znači da će neki učitelji biti odgovorni za nadzor učenika u korištenju modula za učenje, osiguravajući da prolaze kroz program.

3.] Učitelji mogu biti manje odgovorni za pripremu ispita

Jedna od prednosti učitelja u personaliziranom učenju je ta da će ono vjerojatno preuzeti zadaću priprema studenata za državne ispite. Tako će učitelji koji su godinama bili opterećeni podučavanjem za državne ispite sada biti u situaciji da usmjeravaju nastavu na kvalitetnije i zanimljivije sadržaje. Pretpostavlja se da će škole cijeniti taj sadržaj i neće pribjegavati tome da postanu centri za pripremu ispita.

4.] Više vremena za “humaniju stranu” podučavanja

Personalizirano učenje ima realni potencijal za oslobađanje učitelja za fokusiranje na bogat sadržaj i unapređenje osobnog iskustva svakog učenika/studenta, osiguravajući da oni koji se bore s konceptima dobiju pomoć, a oni koji se mogu ubrzati to i učine.

Aplikacije koje omogućuju učiteljima (i roditeljima) praćenje napretka učenika u čitanju i matematici postoje već godinama. Svaki učitelj koji je imao sreću upotrebljavati ove aplikacije  s razredom uživao je u načinu koji ih osnažuje da bolje razumije kapacitet svakog učenika i njeguje područja interesa. Da i ne spominjemo ono vrijeme koje je učiteljima oslobođeno za pravilno planiranje (tajni sastojak izvrsnog podučavanja) koje može samostalno transformirati iskustvo razreda.

Zaključak

Personalizirano učenje koje se sada uvodi na sistematski način može osloboditi učitelje i cijele nastavne timove koji se bave različitim predmetima i razrednim razinama kako bi ponovno inovirali njihov sadržaj i unaprijedili suradnju i angažman učenika. Hoće li ili neće tehnologija postati ona sila ovih poboljšanja, odlučiti će se na razini okruga, no čelnici škola će imati određenu moć lobiranja u ime najboljih praksi.

Baš poput većine današnjih tehnoloških dostignuća, personalizirano učenje nudi priliku čovječanstvu da vježba svoje najbolje i najgore namjere. Kao edukatori (i posebno kao institucionalni donositelji odluka) možemo izabrati da ove alate učenja koristimo kao “brzi popravak” za institucionalne probleme bez zabrinutosti za dugoročni utjecaj na društvo.

Ili, mi ih možemo koristiti promišljeno kako bismo sebe učinili boljima, sretnijima i onima koji doprinose.

………………………………………..

♦♦   Prevela i pripremila: Anita Perković Škalic ♦ Jennifer JONES PhD, Educational Entrepreneur and Founder of Green Ivy Schools | Ovaj je post ažuriran i ponovno objavljen ♦ Dr. Jefiner Jones je utemeljiteljica i vizionarka mreže New York City’s Green Ivy Schools i cjeloživotna poduzetnica,  zagovornica evoluiranih iskustava podučavanja djece od rođenja do srednje škole i šire. Razvila je 24 škole, a iz bogatog iskustva crpi znanja kao programer razvoja škola, savjetnik za međunarodnu politku i učiteljica. Savjetovala je odbore i vlade na regionalnoj državnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini, a radila je i kao sveučilišni profesor i autor je uspješne knjige o razvoju djeteta  ♦  Izvornik:  teachthought.com  ♦♦

………………………………………..

Oznake: