Obrazovanje
PAMETNO UPRAVLJAJE UČIONICOM
Učenici sve manje poštuju svoje nastavnike
objavljeno: 19. prosinca 2021.

Otkako sam se vratio osobnom podučavanju, poštovanje je naglo palo. Učenici su jednostavnu drugačiji. Svi mi to vidimo. Svi mi to znamo. Pitanje glasi: što učiniti u vezi s tim?

Pa, uobičajeni ključevi još uvijek su u igri.

Jasne granice.

Stopostotna dosljednost.

Smirena primjena

Zadržavanje smirenosti bez obzira što god učenik napravi ili kaže te raditi ono što ste rekli da ćete napraviti, danas su važniji nego ikad prije. Pogriješi na ovom polju i bitke će biti konstantne, a nepoštivanje nepopustljivo.

Međutim, stiglo je vrijeme za nešto više.

Ne za strategije same po sebi. One koje ovdje u SCM-u  preporučujemo ne mijenjaju se i ne bi se trebale mijenjati.

Radi se o načinu na koji vi imate interakciju s učenicima i koja treba poprimiti veće značenje.

Imajući to na umu, ono što slijedi je sedam ponašanja učitelja koja će, ako ih kombiniramo, smanjiti ili eliminirati bilo kakvo “uzburkivanje” nepoštovanja koje može naglavačke okrenuti vaš razred.

1. Govor tijela

Plahi i slabi stavovi, viša pozicioniranost i pokreti to neće prerezati. Morate zauzeti prostor stojeći uspravno, zabačenih ramena i podignute glave. Hodajte i pokrećite se sa svrhom ili stanite mirno i na jednom mjestu.

Direktno se suočite sa svojim učenicima. Nemojte se vrpoljiti ili hodati. Nikad nemojte pokazati nezadovoljstvo ili frustraciju. Vi ne samo da morate kao vođa završiti aktivnost koja je započeta, već morate i izgledati kao vođa. Stoga je važno i kako se oblačite.

Vaša odjeća ne treba biti skupa, ali mora biti čista, mora vam pristajati i biti ispeglana. Neke formalnosti pokazuju klasu i dosljednost. Aljkavost, ležernost ili nalikovanje vašim učenicima to ne pokazuju.

2. Kontakt očima

Kontakt očima je uvijek bio važan, ali sada ga morate svrhovito usmjeriti. Okrenite se da pogledate – čak i da dotaknete – svakog učenika koji govori. Tražite vizualne povezanosti dok podučavate i krećete se u svojoj učionici.

Gledajte u učenike dok s njima komunicirate. Da,  u početku se mogu migoljiti dok se ne naviknu na snažnog vođu. Mogu se osjećati neugodno.

Ali, bit će daleko manje vjerojatno da će pokazivati nepoštovanje prema vama. Manje će biti vjerojatno da će lagati, tražiti isprike i izbjegavati odgovornost, a što su ponašanja koja su također u porastu.

3. Glas

Lagano, oklijevajući, ispričavajući se, plašljivo…. Govorite na taj način u post-Covid vremenu i oni će vas ignorirati kolutanjem očima i mahanjem rukom. Mogli bi se čak pretvarati da niste tamo.

Morate govoriti hrabro. Koristite svoj “odrasli” glas, čak i s mlađim učenicima. Budite jasni i nepokolebljivi. Ovo ne znači da ćete nužno podizati ton. Radije, produbite svoj glas i izgovorite u punini.

Jasnoća u načinu i projekciji priuštiti će vam veće poštovanje i pristojnost te će povećati vašu prirodnu karizmu i sposobnosti vođenja.

4. Izravnost

Recite učenicima što želite i što očekujete. Ništa više. Suzdržite se od kvalifikacija, sugestija i razmišljanja naglas. Budite iskreni u svojim usmjeravanjima i instrukcijama.

Koristite što manje riječi.

Oslonite se na jednostavno “da” i “ne” i izbjegavajte uzimanje velikih pauza da biste pronašli prave riječi i pokazivanje nesigurnosti. Brzo se odlučujte ili recite učenicima da ćete im kasnije reći svoju odluku.

Nikada im nemojte dopustiti da vide vašu nesigurnost u samog sebe. Ranjivost je možda djelovala u prošlosti, ali više nije od pomoći ako ste među onim učiteljima koji su iskusili porast neuljudnosti.

5. Stanka

Ovdje u SCM-u, dugo smo promovirali važnost i moć strateških stanki. Danas je to od vitalnog značenja. Pauzirajte često i dulje vremena nego što ste to ikada prije.

Kada govorite, neka vaše instrukcije i upute snažno vise u zraku. Pričekajte ih. Pustite da se smire. Ostanite tihi i onda prestanite govoriti. Vaši će učenici vaše riječi držati mnogo “težima” i relevantnijima.

Oni će pažljivije slušati. Pokrenut će se kako bi brže ispunili vaše upute. Prići će vam pristojno s većim uvažavanjem.

6. Slušanje

Ako se učenik uistinu ponaša s nepoštovanjem, nemojte reagirati. Ostanite pri svom i čekajte. Održavajte snažan kontakt očima. Ostanite tihi i ravnodušni.

Neka njihovo nepoštovanje odzvanja i diše tako da svi u blizini znaju o čemu se radi. Pustite da to osjete. Neka se njihova pozornost usmjeri na vas da vide što ćete uraditi.

Potom snažno upravljajte time jednostavnim provođenjem. Nemojte ponuditi nikakvu drugu reakciju.

Slijedite svoj  plan upravljanja razredom kako je napisan, a zatim se okrenite i udaljite.  Vratite se onome što ste radili kao da se ništa nije dogodilo.

Kada pokažete da vas to duboko ne dira, da njihovo nepoštovanje ne shvaćate osobno, učenici to prestaju činiti.

7. Izvještavanje

Ovdje u SCM-u, mi ne preporučujemo razgovarati s učenicima o njihovom lošem ponašanju – držati im lekcije, pitati ih, razgovarati o tome, što je trebalo uraditi, itd. – osim u određenim specifičnim okolnostima.

Međutim, danas mnogi učenici čak ni ne znaju da se ponašaju s nepoštovanjem. U tom slučaju, svakako im kasnije tijekom dana dajte na znanje da način na koji su razgovarali s vama nije u redu.

Ne morate im nastavljati pokazivati svoje razočarenje. To nije rasprava. Vi samo informirate i podučavate. To je ljubaznost za njihovu korist i buduću referencu. Nema potrebe čekati da vam odgovore  ili ispričaju se – iako često hoće.

Samo im dajte na znanje da će se pravilo primijeniti ako se to ponovno dogodi.

Vi, ne oni

Postoji jasna kriza nepoštovanja koja je zahvatila zemlju. Kako izgleda, svaki dan od učitelja čujemo priče o izuzetnoj drskosti i nepristojnom ponašanju.

Možda je to zbog godine provedene kod kuće. Možda je to nedostatak veze među ljudima. Možda je to ovisnost o društvenim mrežama i pametnim telefonima. Možda je to ljutnja i frustracija koje izgleda utječu na sve – od putnika u avionu do vozača na autocestama.

Bez obzira na to, moramo se prilagoditi.

Ovo ne znači da još uvijek ne možete imati ljubaznu i ugodnu osobnost. Vi možete i trebate još uvijek koristiti humor i postajati uzbuđeni zbog teme svog predmeta.

Ali više ne možete po učionici hodati na prstima. Ne možete se povući poput uplašene životinjice ili sebi dopustiti da vas maltretiraju ili zastrašuju.

Niti se možete boriti protiv nepoštovanja na vlastiti način bijesa. Osveta je možda slatka u datom trenutku, no ona će ohrabriti sve više i više onoga što ne želite.

Umjesto toga, morate imati jaku prisutnost. Morate biti vođa više svrhe i upravljati vašim učenicima tako da ne mogu drugo nego se ugledati.

Podsjećam vas da nije potrebno puno.

Slijediti gornje upute, od kojih vjerojatno mnoge već radite je dovoljno. Dovoljno je odgurnuti val nepoštovanja i donijeti mir u kraljevstvo.

No, morate preuzeti odgovornost. Ne na agresivan ili ljutit način već na način koji ne ostavlja sumnje da ste vi vođa razreda.

I vi, a ne oni, određujete njegov ton i kulturu.

……………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: smartclassroommanagement.com ♦ Piše: Michael Linsin ♦   Pripremila i prilagodila Anita Perković Škalic ♦♦ 

………………………………………..

Oznake: