Obrazovanje
STRATEGIJA KOJA POMAŽE I U UČENJU
Strategija 3-2-1! Što je to?
objavljeno: 1. srpnja 2021.

Strategija 3-2-1 je, jednostavno rečeno, format koji uokviruje – pa, stvarno bilo što.

PRIMJERI 3-2-1 STRATEGIJE

Čak se ni ne mora raditi o podučavanju i učenju. Možete zamoliti nekog da imenuje….

  • 3 vaša omiljena žanra glazbe, 2 vaše omiljene pjesme i 1 obrazac koji ste uočili dok ste činili tu listu žanrova i pjesama
  • 3 grada koja ste posjetili, 2 vaše omiljene uspomene na ta 3 grada i 1 mjesto koje biste slijedeće željeli posjetiti
  • 3 uzročnika zagađenja, 2 rješenja koja mogu pomoći u rješavanju tih uzroka i 1 stvar koju neka osoba može svaki dan učiniti da bi odmah pomogla odnoso ono što bi imalo trenutni učinak

Shvatili ste ideju. To je samo jednostavan način za ukviravanje teme ili zadatka, na način da se učini  dohvatljivim i “brzim”.

Za učitelje, ovo znači mogućnost većeg angažmana učenika i više mogućih koristi u učionici, od dnevnih zabilježbi vijesti i događaja, ili od ohrabrujućih diskusija do obrazaca za ocjenu ili pismenih odgovora na učiteljeva pitanja na kraju lekcije ili nastave.

Najčešća upotreba 3-2-1 strategije koju sam vidio je odgovor na lekcije čitanja – obično 3 stvari koje ste naučili, 2 stvari koje su vas učinile znatiželjnima ili zbunjenima i 1 najvažnija stvar koju ste naučili ili biste trebali raditi s onim što ste naučili.

KORIŠTENJE 3-2-1 STRATEGIJE UČENJA ZA KRITIČKO RAZMIŠLJANJE

U 15 Reflektivnih strategija za pomoć učenicima da zadrže ono što ste ih upravo naučili, napisao sam: “3-2-1 je isprobani i točan način za uokvirivanje bilo čega ili unosa u dnevnik (primjerice, zamolite učenike da napišu 3 stvari koje misle da znaju, 2 stvari koje znaju da ne znaju i jednu stvar za koju su sigurni da poznaju temu) pred-procjene do post-procjene (primjerice, navedite tri načina na koji vaš esej reflektira majstorstvo vještine X, dva načina na koji vještina Y treba poboljšanje i jedan način na koji možete svoj argument učiniti jačim u sljedećih pet minuta) “.

Vraćajući se i ponovno čitajući nedavni članak, palo  mi je na pamet da 3-2-1 ( ili 1-2-3 ili čak samo 2-1 i 1-2) format može biti jednostavna strategija za kritičko razmišljanje. Sam niz 3-2-1 ne nosi značajan potencijal izuzev svoje sposobnosti da uokviri potencijal drugih strategija.

Imajte na umu da su ovo samo grubi primjeri korištenja 3-2-1 za učenje. Slobodno uzmite bilo što od toga i poboljšajte ili stvorite svoje vlastito mišljkenje temeljeno na ideji koju dobijete čitajući ih. 🙂

Također imajte na umu da ja ponekad upotrebljavam nejasne ili neprecizne riječi poput “stvar” i “ime” i “mogao bih imati” i “mogao sam imati”.

To sam radio da bih se izrazio dovoljno uopćeno a kako bi bilo jasno upotrebljivo za niz razina sadržajnih područja. “Stvar” može biti bilo što od frakcija ili vodenih krugova do rasprave o Shakespearevim sonetima. (Na taj način, to je slično s kategorizacijom 6 domena spoznaje TeachThought Learning.

Ono što se nadam istaknuti je da 3-2-1 strategija je jednostavan način za uokviriti bilo što – što znači da je koristan alat za podučavanje kritičkog mišljenja.

ANALITIČKI / KONCEPTUALNI

  • 3 razlike između metafore i simbolike, 2 stvari koje imaju zajedničko i 1 općeniti učinak na tekst koji svaka od njih ima
  • 3 temeljne pretpostavke demokracije, 2 općenita nerazumijevanja demokracije, 1 razlog zbog kojeg su demokracije izdržale kao oblik moferne vladavine

Također ste mogli od učenika zatražiti da imenuju 3 snage demokracije, 2 forme demokracije i 1 način koji bi se trebala razviti kako bi održala relevantnost u svijetu koji se mijenja ( dezinformacije, duboke laži, propaganda, pristranost, itd.)

Napišite 3 pitanja na razini podsjećanja ili razumijevanja, 2 pitanja na razini “primijeniti” i 1 pitanje na razini evaluacije

DISKUSIJA / SLUŠANJE / RASPRAVA

  • 3 načina na koji se slažete, 2 načina na koji se ne slažete i 1 stvar koju ste naučili (ili koja vas je iznenadila tijekom konverzacije)
  • 3 stvari koje su rekli, 2 točke koje su iznijeli, 1 stvar o kojoj biste željeli znati više

METAKOGNICIJA – SVJESNOST  I RAZUMIJEVANJE NEČIJIH PROCESA MIŠLJENJA

  • 3 stvari koje znam (općenito) o načinu razmišljanja,) 2 primjera o učinku načina razmišljanja (općenito), 1 stvar koju sam primjetio o svom načinu razmišljanja danas /prije ili tijekom ove lekcije/nedavno itd.(određeno)
  • 3 načina na koji se moje razmišljanje javlja lako ili prirodno za mene, 2 načina na koja moje razmišljanje traži fokusiranje ili napor s moje strane, 1 prilagodba koju mogu napraviti u odgovoru
  • 3 stvari kojih se sjećam da sam o njima razmišljao za vrijeme lekcije, 2 stvari koje pamtim da sam radio tijekom lekcije i 1 stvar koju sam mogao napraviti ali nisam

TEMELJENO NA VREMENU

Provedite 3 minute sumirajući, 2 minute pojašnjavajući i 1 minut pišući jednu rečenicu koja koncizno sumira tu “stvar”

  • 3 stvari koje bih mogao učiniti s onim što sam naučio, 2 stvarikoje drugi ljudi rade s ovom vrstom znanja ili vještine, 1 stvar koju ću učiniti s onim što sam naučio
  • 3 sličnosti, 2 razlike, 1 pitanje-za vodstvo-budućeg-učenja
  • 3 stvari koje sam naučio, 2 stvari koje su bile pomalo zbunjujuće, 1 “velika ideja” koja sumira relevantnost svega toga
  • 3 otvorena pitanja, 2 zatvorena pitanja, 1 produbljujuće pitanje
  • 3 pojašnjavajuća pitanja, 2 probna pitanja, 1 kontekstualno pitanje

Planiranje lekcije: Koja su tri načina koja sam osmislio, a koja su dovoljno fleksibilna kako bih zadovoljio potrebe niza učenika? Koja su dva pitanja ili izazova koje predviđam? Ako oni mogu naučiti samo jednu stvar iz ove lekcije, što želim da to bude ( idealno u jednoj rečenici)?

Planiranje kurikuluma: Koje su tri najvažnije “velike ideje”u ovom kurikulumu? (Očigledno, ovo može biti bilo koj broj – šest, deset itd.) Kako oni mogu objediniti “manje važne” ili manje široke ideje? Koje su to strategije planiranja kurikuluma koje mogu upotrijebiti za promoviranje trajnog razumijevanja ( ili kriričkog mišljenja, prijenosa itd. )? Koju promjenu mogu učiniti u ovom kurikulumu da ga učinim fleksibilnijim za sve učenike?

Pogledajte 20 tipova pitanja o kritičkom razmišljanju

ČITANJE PRIMJERA BRZIH ODGOVORA

Nefiktivni tekst/jednostavan: Imenujte 3 stvari kojih se sjećate ili ste naučili iz čitanja, 2 stvari koje su vas zbunjivale ili iznenadile i 1 stvar o kojoj biste voljeli naučiti više

Nefiktivni tekst/manje jednostavan: Imenujte 3 primjera strukture teksta, analizirajte 2 načina na koja struktura utječe na značenje i imenujte 1 zahtjev koji proizlazi iz teksta, a bio je ili nije bio dobro podržan

Fikcija: Opišite 3 načina na koji je autor razvio lik glavnog junaka u knjizi, opišite 2 načina na koji je taj razvoj utjecao na razvoj zapleta i identificirajte i objasnite 1 promjenu koju je autor mogao napraviti  i kako bi ta prmjena utjecala na značenje teksta/ vašeg uživanja u tekstu itd.

KORIŠTENJE 3-2-1 ZA USMJERAVANJE PITANJA – PRIMJERI

Identificirajte 3 mjesta na kojima bi vaše pitanje moglo “početi”, identificirajte 2 prednosti i nedostatka svakog od njih a onda kreirajte jedno usmjeravajuće pitanje koje će voditi vaš upit

Napišite 1 pitanje, 2 odgovora i 3 prateća pitanja

Napišite 1 pitanje, 2 revizije pitanja i 3 učinka tih revizija

Napišite 3 pitanja, 2 moguća odgovora za svako i 1 implicitnu ideju za svako.

ISTRAŽIVANJE

2 izvora za svaki (1) zahtjev

3 izvora, 2 forme medija, 1 nedavna studija

3 izvora objavljena u posljednjih 5 godina, 2 izvora objavljena prije 5 i 20 godina, 1 izvor objavljen prije više od 20 godina.

………………………………………..

 ♦♦ Prevela i prilagodila: Anita Perković Škalic ♦ Napisao: Terry Heick, utemeljitelj i direktor TeachThought-a ♦  teachthought.com ♦♦  

………………………………………..

Oznake: