Obrazovanje
PAMETNO UPRAVLJANJE UČIONICOM
Pet jednostavnih načina da učitelj eliminira stres iz svog života
objavljeno: 16. siječnja 2022.

Životni stres je ubojica. I to ne samo fizički. Stres također može uništiti i vašu učiteljsku karijeru. Stres također može uništiti vaš mir i sreću. On može utjecati na vaše odnose s učenicima. On može ozbiljno ograničiti vašu sposobnost da upravljate svojom učionicom.

Dobra je vijest da postoji mnogo toga što možete učiniti s pritiskom, naprezanjem, napetošću i sličnim pojavama koje su u vezi s podučavanjem.

Čak i ako ste skloni stresu, stres ne mora biti vaša svakodnevna stvarnost.

Ustvari s nekoliko jednostavnih strategija, možete eliminirati stres iz svog učiteljskog života.

EVO KAKO:

1. Donesite odluku

Jedan od najmoćnijih i najefikasnijih načina da se riješite stresa ujedno je i najjednostavniji. Naziva se –  metoda prve odluke.

Način na koji to funkcionira jest da neposredno prije nego što vaši učenici stignu na nastavu, zatvorite vrata svoje učionice i dopustite sebi nekoliko minuta neprekinute tišine. Zatvorite oči, udahnite duboko nekoliko puta i razbistrite svoj um.

Tako smireni donijet ćete jednu vrlo važnu i vrlo svjesnu odluku.

Odlučit ćete da bez obzira što god se dogodilo tog dana, vi zadržati hladnokrvnost – kako iznutra tako i izvana.

Čak ako vam obitelj orangutana stigne i ljuljajući se na vašim vratima prođe kroz učionicu, ostat ćete mirni poput planinskog jezera.

I čudesno, gotovo magijski, takvi ćete i ostati.

Prvi put kad to pokušate, to će biti čudesno otkriće. A ako prolazite istu rutinu svaki dan, mirnoća i staloženost će postati ono što vi jeste.

2. Recite NE

Gotovo svaki učitelj bi imao koristi od ove riječi od samo dva slova. Ustvari, ako je ne koristite redovno, velike su šanse da ste prezaposleni i da ste na kraju snaga.

Sada, važno je napomenuti da ne mislim samo da je potrebno reći “ne” preuzimanju dodatnih odgovornosti ili pridruživanju drugom odboru.

Možda ćete morati reći ne ogovaranju, odugovlačenju, mikro-managementu, prezaposlenosti i suosjećanju s kolegama s negativnim stavom.

Reći “ne” može u početku donijeti neprijatno ili neugodno osjećanje, posebice ako to morate reći nekome u lice. No, jednom kad zauzmete stav, bit ćete šokirani time koliko mnogo vremena imate za fokusirati se na ono što je doista važno.

Bit ćete šokirani koliko se bolje osjećate i koliko vaši učenici na vas bolje reagiraju.

Istina je da ukoliko želite voljeti svoj posao i biti učinkovitiji, morate naučiti često reći “ne”.

3. Prihvatite

Jako puno učitelja previše radi na stvarima nad kojima uopće nemaju kontrolu – kao što su  nove politike, programi, kurikulum, itd.

No, zašto to činiti sebi?

Kada nešto novo “iscuri” pred vas, mnogo je bolje i manje stresno to odmah prihvatiti, a potom okrenuti vaše misli kako učiniti da to radi za vas.

Vi nemate tog vremena, niti si možete priuštiti mentalnu energiju ili tjeskobu za “preživanje”, žaljenje ili za tjeskobu zbog bilo čega što je odlučio netko iznad vašeg platnog razreda.

Uraditi drugačije je nezdravo i samo-sabotaža.

Tijekom godina otkrio sam da mogu uzeti gotovo sve i napraviti to sam, pronaći rješenje ili, ako to nije nešto što apsolutno moram učiniti, potpuno zanemariti.

4. Prestani uvjeravati

Učitelji koji se bore s neposlušnošću u ponašanju, nepoštovanjem, slabim slušanjem i kaotičnim okruženjem u razredu, obično tendiraju osloniti se na svoju sposobnost uvjeravanja učenika kako da se ponašaju.

A što je – čak i da ste blagoslovljeni prirodnom karizmatičnošću i rječitošću – gubitnički prijedlog.

Uz to što je neučinkovito, pokušavanje savjetovanja, ispitivanja, ukoravanja, okrivljavanja, nagovaranja, manipuliranja, uvjeravanja ili, na neki drugi način, pronalaženja savršenih riječi da bi se potaklo učenike da se primjereno ponašaju je nevjerojatno opterećujuća i najstresnija strategija koju možete upotrijebiti.

Umjesto toga, oslonite se isključivo na svoj plan upravljanja učionicom.

Dopustite tom svom planu da radi “prljavi” posao umjesto vas. Toliko divnih stvari se događa kada mu vi jednostavno dopustite da ispuni svoju planiranu svrhu.

Nije manje važno da i iz toga proizlazi vaš mir.

5. Prebacite odgovornost

Jedna stvar koja je gotovo za sve učitelje stresna i koja im je zajednička jest da oni voljno, čak i željno, preuzimaju ono što jest – ili bi trebalo biti – odgovornost njihovih učenika.

Nakon što završe predavanje ciljane lekcije, oni ne uspijevaju prebaciti učenicima u razredu punu odgovornost za obavljanje njihovog posla (samostalna praksa).

Umjesto toga, oni ometaju proces učenja ponovno podučavajući ono što su podučavali nekoliko minuta ranije.

Oni učenike prekidaju podsjetnicima, indikacijama i sugestijama. “Hitaju” prema svakom učeniku koji pokazuje i najmanji trag nesnalaženja.

Oni ne dopuštaju svojim učenicima da se bore s gradivom, grade akademsku stamenost ili izvlače svoje vlastite zaključke. Oni misle da je davanje i davanje i davanje ono kako ustvari izgleda dobro podučavanje.

Ali nije.

Mikroupravljanje, prezaštitničko ponašanje i previše pomaganja, vrlo učinkovito proizvode naučenu bespomoćnost. To odvraća od slušanja i ohrabruje ovisnost o vama.

To stvara razred pun potrebitih, sebičnih učenika koji čine da poželite pobjeći vrišteći prema parkiralištu.

                                                                          Ti to možeš

Ne možete biti učinkovit učitelj ako ste preopterećeni stresom.

To skraćuje vaše strpljenje, narušava vašu prosudbu i slabi vašu sposobnost za izgradnju utjecajnih odnosa sa svojim učenicima.

Također, donosi i napetost, negativnu energiju u vaš razred koju vi ne možete osjetiti, ali koju posjetitelji dožive onog trenutka čim prođu kroz vaša vrata.

Bez obzira tko ste i gdje podučavate, ove upravo spomenute jednostavne promjene mogu vam pomoći da eliminirate stres iz svog života učitelja.

No, za to je uistinu potrebna disciplina.

Potrebna je i promišljenost i predanost.

Potrebna je odlučnost i volja za plivanje suprotno od struje odnosno onoga što izgleda da svi drugi rade.

Ali, ti to možeš.

Putovanje počinje jednom malom, dnevnom odlukom.

……………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: smartclassroommanagement.com ♦ Piše: Michael LINSIN ♦ Pripremila i prilagodila Anita PERKOVIĆ ŠKALIC ♦♦ 

………………………………………..

PS: Za više o ovoj temi, pogledajte „Navike sretnih učitelja“ Michaela LINSINA

Oznake: