Obrazovanje
NOSIM MASKU NA SATOVIMA: EVO KAKO TO IZGLEDA
Navika se brzo stvori
objavljeno: 4. ožujka 2021.

Učitelj koji je već  običavao nositi masku  tijekom radnog dana u školi daje svoj uvid kako to izgleda i kako uz to možete prilagoditi svoje podučavanje zahtjevima.

Širom svijeta učitelji se suočavaju sa stvarnošću u kojoj,  pri povratku u školu moraju nositi maske dok podučavaju.

Ne tako davno, Vlada u Ujedinjenom Kraljevstvu promijenila je svoj prijašnji savjet naloživši osoblju i učenicima u srednjim školama da bi trebali nositi maske dok se kreću po školama u lokalnim područjima pod lockdown-om.

Za neke učitelje je to uznemirujuće. No, kao netko tko je već nosio masku gotovo dva tjedna u školi, ovo je moje dosadašnje iskustvo…

Kad nosim masku

Masku nosim kad god napuštam ured, učionicu ili dok sam u školskim hodnicima. Nosim je i za vrijeme prekida za ručak, za vrijeme dužnosti u hodnicima, kada ulazim i kada napuštam školu.

Jedino vrijeme kad ne nosim masku je ono kada sam u svom uredu ili ako sam za svojim stolom u razredu, a svih mojih 32 učenika uredno sjede za svojim klupama, udaljeni dva metra dok su prozori otvoreni.

Ono što je iznenađujuće dobro prošlo je suradnja i razumijevanje učenika. U prvim danima sam im objasnio da ću nositi masku na svim satovima, posebice dok šetam među klupama i provjeravam kako rade.

Strpljivo su čekali ako sam trebao staviti masku na lice. Kada bi im nešto trebalo, uvijek su provjeravali prije nego bi prešli liniju nakon koje je obvezno imati masku i, općenito, bili su  vrlo opušteni što se tiče činjenice da njihov učitelj nosi masku.

Prilagođavanje učenika

Glavni izazov su slabiji učenici i ESL učenici (nap.prev.: učenici čiji materinji jezik nije engleski) budući da neki od njih, ako ne mogu gledati moja usta dok govorim, ne razumiju značenje uputa.

Također imam i jednu gluhu učenicu, ali na sreću, u njezonom slučaju ona koristi tehnologiju koja joj pomaže da ne mora čitati s usana

Do sada nisam imao ikakavih ozbiljnijih problema  s razumijevanjem učenika ili osoblja, bilo u učionici, bilo u hodnicima.

Slabijim učenicima jednostavno govorim sporije i jasnije nego što to inače radim i ponavljam svoje riječi dok ne vidim da su shvatili.

Novo normalno

U početku je bilo vrlo frustrirajuće sjetiti se da skinem masku, a onda je ponovno stavim kada je potrebno, izgledalo je kao da je to bilo sve što sam radio cijelog dana – stavi masku, skini masku.

Međutim, nakon samo jednog tjedna toliko sam se navikao na to da često zaboravim da je nosim i jednostavno je ostavim na licu za vrijeme cijelog sata bez razmišljanja.

Zaboravljanje da nosite masku na licu uistinu nosi i neke rizike, budući da zapravo ne možete kroz “krpicu” piti ni učinkovito … a ni elegantno što je rezultiralo da sam se cijeli isprolijevao kavom u svom uredu.

Zaboravio sam da su mi usta prekrivena dok sam pokušao popiti svoju jutarnju kavu.

Barem su se ostali u zbornici dobro nasmijali!

Premda je bilo i neugodno i dosadno nositi masku prvih nekoliko dana, samo bih se podsjetio zašto je nosim i,  što je važnije, na ljude – poput bolničkog osoblja – koji nisu imali izbora nego nositi maske 12-18 sati dnevno.

Oči to imaju

Još jedna promjena koju sam napravio, a da je nisam ni prepoznao,  jest da sam učenike gledao puno izravnije i namjerno u oči. Puno sam izravniji s učenicima i manje ambivalentan u uputama.

Također, vodim računa da moj osmijeh uvijek “dosegne” i moje oči, budući nije lako učenike umiriti posebno prvog dana nastave kada oni ne mogu vidjeti izraze vašeg lica.

Nevjerojatno je što sve možete izraziti svojim očima ako pokušate!

Ton svog glasa držim koliko je god moguće mekim i ugodnim, a svoju dikciju jasnom i snažnom i ustvari činim sve što mogu da bi se učenici osjećali lagodno.

Da bih tome pripomogao, također nosim maske svjetlijih boja i zabavnog izgleda kako bih ih učinio koliko je to moguće manje zamjetljivim.

U svakom drugom pogledu moje podučavanje ostaje uglavnom isto, učenici dobivaju istu kvalitetu satova, a mi se samo prilagođavamo novom normalnom kao što bismo i bilo kojem drugom izazovu.

………………………………………..

♦♦   Prevela i pripremila: Anita Perković Škalic ♦  Napisao: Terry MacEwen, srednjoškolski profesor engleskog jezika u međunarodnoj školi u Švedskoj ♦  tes.com ♦♦

………………………………………..

Oznake: