Obrazovanje
ODBIJANJE MASKI ZA LICE U NEKIM ENGLESKIM SREDNJIM ŠKOLAMA IZAZIVA ZABRINUTOST RODITELJA
Maske za lice u učionicama su ponovno privremeno uvedene u škole u Engleskoj
objavljeno: 28. siječnja 2022.

Učenici srednjih škola u Engleskoj dobili su novi savjet nakon povratka u školske klupe – nositi maske za lice na nastavi i koristiti jednostavne dijagnostičke testove u školi prije ulaska u učionice.

Ovo su preporuke i nisu obvezatne. Još nema statistike koja pokazuje koliko je učenika pristalo na taj zahtjev, no neki roditelji i učenici su izrazili zabrinutost da je određen broj odlučio da na to ne pristane.

Neke dobrotvorne organizacije kažu da su zabrinute zbog ignoriranja učinaka koje će ovaj savjet imati na osjetljive učenike, a neki roditelji kažu da maske uzrokuju probleme u učenju djece.

Vlada kaže da škole “mogu odlučiti kako najbolje ohrabriti” đake da polažu testove i nose maske.

The Department for Education (DfE) je naglasio da se učenicima ne bi trebalo uskratiti obrazovanje temeljem toga nose li ili ne nose maske.

Već je prethodno rečeno da je odlučeno da škole bude otvorene, unatoč tome što se očekuje odsustvo većeg broja osoblja.

“Ne moramo nositi maske”

Molly, učenica osmog razreda u West Yorkshireu, čije puno ime i školu ne otkrivamo, rekla je za BBC da neka djeca u njezinoj školi odbijaju nositi maske na licu.

“Učitelj će reći: Možete li molim vas staviti maske na lice? A oni će jednostavno odgovoriti: Ne, mi ne moramo nositi maske, mi ih ne želimo nositi” – rekla je.

“Neki dan je nekoliko ljudi upravo to reklo kada smo prolazili pokraj njih u hodniku.”

Rekla je da se učenici osjećaju “puno nesigurnije” zbog toga i da su osjetljivije kolege pod posebnim rizikom.

Steve iz Lincolnshirea je rekao da mu je njegova 16-godišnja kći poslala poruku kada se vratila u školu kako bi mu rekla da popriličan broj učenika ne nosi maske. Bila je malo zabrinuta.

“Pomalo sam iznenađen da nemaju sposobnost da primjene te mjere” rekao je.

Drugi otac, koji je zamolio da ga se ne imenuje, rekao je da djeca u školi koju pohađa njegov sin odbijaju nositi maske što je odraz “nedostatka vodstva” od strane ravnatelja.

“Teško se koncentrirati”

Međutim, drugi roditelji su bili zabrinuti zbog efekata nošenja maski u učionicama.

Majka iz Kenta je rekla da su ih učenici nosili u školi njezinog sina od rujna zbog velikog broja oboljelih od Covida.

“Teško se koncentrirati dulje razdoblje s maskom na licu” – rekla je. Zadovoljna je što su ih ponovno uveli ali želi da se djeci omogući više odmora na svježem zraku kako bi ih mogli i skinuli.

“Ovo će uistinu imati utjecaja (na učenje) u godinama koje dolaze”, pojasnila je.

Učenici škole u Stoke-on-Trentu, poput ostalih diljem Engleske, napravili su brze dijagnostičke testove prije nego su ušli u učionice u utorak.

Glasnogovornica The Department for Education (DfE-a)  kaže da je privremeni savjet za nošenje maski na nastavi usmjeren na to kako bi se ”pomoglo u smanjenju prijenosa i ometanja učenja te maksimiziranju pohađanja nastave”. Naglasila je da se učenicima srednjih i viših škola savjetovalo testiranje dvaput tjedno kod kuće.

“Škole svoje učenike najbolje poznaju i same mogu odlučiti kako ih najbolje ohrabriti da nose maske za lice i rade Covid testove” rekla je.

“Nikome nikada ne bi trebalo biti uskraćeno obrazovanje zbog toga nosi li ili ne nosi masku za lice.”

Vladina studija ove jeseni nije dokazala statistički značajan utjecaj nošenja maski u školi.

Pregled dokaza kaže da su druge studije dale mješovite rezultate, ali sve zajedno sugeriraju da maske mogu pomoći.

“Ogromni brojevi”

Damien McNulty, iz sindikata učitelja NASUWT, za BBC je izjavio da bi škole trebale zajedno s roditeljima i učenicima sudjelovati na poticanju upotrebe maski.

Dodao je da postoji velik broj učenika koji odbijaju nositi maske i raditi brze dijagnostičke testove u šest srednjih škola na sjeverozapadu Engleske.

U jednoj školi u Lancashiru, samo 67 djece od 1300 su bili spremni na to, kazao je – dok je drugi u Manchesteru istakao da “nema smisla” nuditi brze dijagnostičke testove kada se učenici vrate.

McNulty je potvrdio da će to vjerojatno biti slučaj i u drugim dijelovima zemlje, i dodao da tu postoji element tinejdžerskog “bunta” protiv autoriteta koji je još pogoršan time što su neki željeli “pomaknuti granice” uz pomoć njihovih učitelja.

 Ozbiljan rizik

Neke dobrotvorne organizacije su pozvale učenike da budu svjesni svojih osjetljivih kolega u razredu. Susan Walsh, izvršna direktorica imunodeficijencije u Ujedinjenom Kraljevstvu je izjavila da oni koji pate od imunodeficijencije možda neće željeti otkriti svoje stanje.

“Oni koji odbijaju obaviti brze dijagnostičke testove i nositi maske na licu dovest će ih u ozbiljan rizik”, naglasila je.

“Sigurna sam da većina djece ne bi nikoga željela namjerno dovesti u opasnost, stoga se nadam da će ponovno razmisliti o svom stavu i pokazati solidarnost u zaštiti drugih zbog njihovih osnovnih medicinskih stanja.

Djeci koja imaju druge temeljne zdravstvene probleme ponuđeno je cijepljenje od kraja ljeta.

Vlada razvrstava osjetljivu djecu u one sa specičnlnim stanjima uključujući i teške neuro poremećaje i temeljna stanja koja rezultiraju imunosupresijom, duboke i višestruke smetnje u učenju, nasljednu bolest crvenih krvnih stanica, dijabetes tipa 1 i urođenu srčanu bolest.

Rachel Olley, izvršna direktorica Childhood Cancer Parents Alliance (CCPA), kazala  je kako misli da bi odbijanje nošenja maski i uzimanja testova moglo zabrinuti i pacijente i njihove roditelje ili skrbnike.

Ukazala je na istraživanje UK Paediatric Oncology Coronavirus Monitoring Project sugerirajući da Covid “ne predstavlja veći rizik” za djecu koja primaju tretman za rak, ali je dodala: “To neće zaustaviti brigu roditelja.”

Julie McCulloch iz Association of School and College Leaders ukazala je da bi neki učenici mogli biti izuzeti od nošenja maski a da “razlozi zašto ne nose maske možda neće biti vidljivi drugima.”

Dodala je:” Jasno, ovo školama i fakultetima predstavlja vrlo problematično područje u kojem treba odrediti što su legitimni razlozi i što nisu legitimni razlozi.”

“Većina roditelja i učenika podržavaju politike njihovih škola ili fakulteta u tom pogledu, a u slučajevima kada postoje problemi, to će se generalno rješavati primjerenim razgovorima.”

……………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: bbc.com ♦ Piše: Hazel SHEARING Pripremila i prilagodila Anita PERKOVIĆ ŠKALIC ♦♦

………………………………………..

Oznake: