Obrazovanje
KAKO DRUŠTVENI MEDIJI MOGU UČINITI DA SE OSJEĆATE KAO NAJGORI UČITELJ
Ako svoje učionice i aktivnosti objavljuju na internetu ne znači da su dobri učitelji
objavljeno: 24. lipnja 2021.

Kada sam bio novi učitelj, dobio sam informaciju o učitelju “zvijezdi” koji je podučavao u obližnjoj školi. I on i ja bili smo na istoj razini, stoga sam jednog poslijepodneva svratio da provjerim njegov razred.

Njegova je soba bila besprijekorna i najprilagođenije okruženje za učenje djeci koje sam ikada vidio. Bila je svijetla i živopisna, s interaktivnim centrima za učenje, matematičkim laboratorijima i postavljenim znanstvenim eksperimentima oko perimetra.

Tamo se nalazio i Sunčev sustav obješen o strop u savršenom omjeru s modelima raketa koje su njegovi učenici ispaljivali prema nebu.

Zidovi su bili prekriveni s prekrasnom poezijom ispisanom kaligrafijom i pratećim akvarel slikama. Tamo je bilo i trodimenzionalnih scena s figurama, izložbi i replika kalifornijskih misija.

Tamo je čak bila i izložena knjiga Gold Rush ( Zlatna groznica) koja je izranjala iz zlatne posude. Zaista je bilo nevjerojatno.

Sve to što sam vidio učinilo je da se osjećam grozno.

Znao sam da nikada neću biti tako dobar. Kada sam slijedećeg dana ušao u svoju sivu učionicu u usporedbi s njegovom, bio sam još i dodatno demoraliziran.

Kako je danas

U ovo doba distrakcije, na što smo svi osjetljivi, sumnjičav sam na sve što može ugroziti moju sposobnost koncentracije i stvaranja sadržaja iz tjedna u tjedan. Stoga zazirem od društvenih medija.

Ali postoji i dio mene koji se prisjeća tog posjeta prije mnogo godina i kako je taj posjet učinio da se užasno osjećam.

Danas, postoji mnoštvo učitelja “zvijezda” koje možete pronaći online i koji mogu učiniti da se osjećate užasno kad god to poželite. Možete ih posjetiti virtualno, gledati njihov veseo „dan-u-životu“ i piljiti u učionice koje će vašu posramiti.

Također postoje i oni Facebook prijatelji i kolege koji izgleda malo prebrzo dijele svoje divne projekte na kojima rade sa svojim razredima.

Sve to zajedno može učiniti da se osjećate kao da vam nešto fali. Čak i ako nevino odete tražiti ideje ili inspiraciju, često ćete se osjećati zavidno i puni sumnje u sebe.

Prava istina

Mnogo od toga što danas vidite preko društvenih mreža je iluzija. Postoje duboki skriveni motivi koji vrlo rijetko otkrivaju istinu. Sve te boje, ljepota i kreativnost u razredu ne moraju nužno značiti da ste učinkovit učitelj.

Učinkovito podučavanje se prvenstveno odnosi na tri stvari:

1. Upravljanje učionicom

2. Visoke standarde

3. Zadovoljavajuće znanje i predavanje

Nekoliko mjeseci nakon mog posjeta učionici učitelja “zvijezde”, pitao me želim li predavati zajedno s njim tijekom ljetne škole. Vrlo sam oprezno pristao.

Vrlo mi je drago da jesam.

Jer, vidite, naučio sam da u pitanjima podučavanja i obrazovanja stvari nisu uvijek onakve kakve izgledaju.

Otkrio sam da je on provodio sate nakon škole radeći u svojoj sobi. Dobro se uvečer pripremao za lekcije i aktivnosti sa svojim učenicima – beskonačno rezanje, izgradnja i testiranje.

Bio je pod stresom i iscrpljen, a potrošio je beskrajno puno svog vlastitog novca. On je četvorostruko više trošio vremena i energije svakog dana nego što sam to ja radio.

A njegovi učenici, premda su s vremena na vrijeme bili entuzijastični zbog njegovih mnogih cool projekata, često su bili izgubljeni, uzbuđeni i nemotivirani – što je uvijek slučaj kada je ravnoteža poremećena i kada je veća odgovornost na učitelju.

Reality TV

Jednog dana mi se povjerio da se silno borio s izazovima svoga posla – prezentirajući lekcije, gradeći odnos, zabavljajući se sa svojim učenicima.

Rekao je da je uložio svo to vrijeme i napor i napravio tako veliku predstavu od svoje učionice pred drugima kako bi “ušminkao” ono što je osjećao kao svoje nedostatke.

Ovo sigurno nije slučaj sa svima koji svoje projekte i videe svojih učionica objavljuju online. Ali, oni dijele samo svoje najbolje radove.

Objavljuju za broj pogleda, lajkove i komentare.

To ne znači da hoću reći da svaki učitelj koji svoj rad dijeli na mreži to radi iz sebičnih razloga. Postoje oni koji iskreno žele pomoći objavljujući aktualne, izvedive lekcije i aktivnosti. Njih vrijedi potražiti.

Za ostale… pa, to je reality televizija. Više je riječ o njima i njihovu svijetu nego o vama i vašem.

Provjerite smiulje li se možda.

Ali podsjetite se da nitko nije uvijek tako pametan i savršen i da su svi ti “slatki” posteri i projekti vrlo nisko na listi prioriteta koji čine učinkovito podučavanje.

P.S. –  Ovdje u SCM-u (Smart Classroom Management), mi vjerujemo u pojednostavljivanje, odbijanje i pridržavanje pravila 80/20. Da  biste doznali više, provjerite Navike sretnih učitelja (The Happy Techer Habits – link u orginalnom tekstu).

Također, ako to već niste učinili, pridružite nam se. Besplatno je! Kliknite ovdje (link u orginalnom tekstu) i počnite primati članke poput ovog o upravljanju učionicom u svoj e-mail sandučić svakog tjedna.

………………………………………..

 ♦♦ Prevela i prilagodila: Anita Perković Škalic ♦ Napisao: Michael LINSIN ♦  smartclassroommanagement.com ♦♦  

………………………………………..

Oznake: