Kolumnu piše
KARLIN KUTAK
Online nastava promijenila je ispitivanje i ocjenjivanje
objavljeno: 24. prosinca 2020.
Napisao:

Kao što se zna u školi se svaki rad, ali i (ne)rad ocjenjuje. Ove godine smo doživjeli nešto što se događa po prvi put ikada. Morali smo ići u online školu. A kako je to utjecalo na ocjenjivanje u školama?

Napisala: Karla ČUJIĆ, 7. razred osnovne škole

Ovakva situacija je puno utjecala na sve nas, pa i na ocjenjivanje u školama. Upravo je to, što se fizički ne nalazimo na nastavi i to, što profesora fizički nema, odigralo najbitniju ulogu kod ove promjene. Osobno je meni bolje kada smo u ‘pravoj’ školi, iako mi je draže kada smo online.

U ‘pravoj’ školi na satu, dobrom pažnjom na gradivo koje obrađujemo, bolje pamtimo, i onda nam je lakše pripremiti se za ispit (test) ili ispitivanje.

Također je jednostavnije pratiti nastavu kad smo u školi.

Kako se kaže, na nastavi se pola nauči slušanjem.

To je dobro, ali su ispitivanja i testovi strože ocjenjivani. Osim toga ispiti su bili s puno više sadržaja, obimniji, ali bilo ih je rjeđe nego sada poslije online škole.

Nešto što je također bitno, kada samo u pravoj školi:  profesor/profesorica može bilo kojeg učenika pitati u bilo koje vrijeme. Ponekad i bez najavljivanja, a onda dođemo li nepripremljeni redovito slijede lošije ocjene.

To je jedna od bitnijih stvari, ako dođe do pitanja je li bolje u ‘pravoj’ školi ili online.

Zašto?

Moja škola nije imala nastavu preko video poziva. Nama su  profesori morali javiti točno vrijeme kada trebamo biti prisutni na nastavi (inače smo gradivo mogli obraditi bilo kad tijekom dana, a ne u vrijeme kad je sat tog predmeta).

Upravo zbog toga su nam trebali reći točno vrijeme kada će nas usmeno ispitati.

Tako  su učenici znali da će zasigurno odgovarati, a ne da postoji mogućnost odgovaranja (kao u ‘pravoj’ školi).

Zato su mnogi učenici dobili bolje ocjene.

Po mom mišljenju ispitivanja, ali i ispiti su puno blaži online samo zbog toga što su znatno kraći i jednostavniji pa onda treba i manje učenja.

No, ipak tu postoji i najveći problem jer se na online nastavi teže svladava i razumije gradivo, nakon lekcije ponekad ostanemo s oblakom punim pitanja iznad glave.

A onda kada se vratimo u školu, neko gradivo se nadovezuje, a ako ga nismo u potpunosti usvojili i razumjeli, dobit ćemo lošije ocjene iz ispita/ispitivanja.

Raduje me što mogu reći da su u mojoj školi profesori imali razumijevanja za nas i u ‘pravoj’ i u nastavi na daljinu.

Ja zato, nakon svega, mogu reći da se ocjenjivanje drugačijim načinom održavanja nastave dosta promijenilo.

Kada kažem da je ocjenjivanje u online školi bilo blaže, ne govorim za sve, jer svatko ima neko svoje iskustvo.

Po mom mišljenju i mom iskustvu u nastavi na daljinu ocjenjivanje je bilo blaže jer su profesori imali više razumijevanja za nas ako nešto nismo znali… Vodili su računa o tome da smo se tek počeli navikavati na nastavu na novi način. Uz to smo imali i puno manje za učiti. Netko odgovorniji na redovnoj nastavi, bit će takav i na online nastavi. Tako da osobine i navike pojedinog učenika svakako utječu na ocjenjivanje i dobivene ocjene.

Oznake: