Aktualno
KAKO SPOZNATI SVOJE POTENCIJALE I SNAGE
Fokusiranje samo na svoje prednosti
objavljeno: 11. studenoga 2021.

Koliko često nam se govori da prevladamo svoje slabosti? Koliko često trebamo popravljati test učenicima u nadi da će oni biti bolji u određenom predmetnom području, a da se pritom ne brinu o povećanju ili naglašavanju određenog predmeta ili stvari u kojima su dobri?  Ovo prenaglašavanje popravljanja slabosti dok puštamo da se naše snage besciljno gube, potencijalno proizvodi  cijeli skup prosječnih ljudi. A mi znamo da su naši učenici sve samo ne prosječni.

U travnju (koji je za sve moje prijatelje učitelje mjesec Pensilvanijskog sustava školskog ocjenjivanja), istražimo svoje snage i ohrabrimo naše učenike da učine isto. Oni dobivaju puno prilika da razumiju i rade na onome na čemu su “bazični” i “ispod tog svog prosječnog”, tako da taj mjesec proslavljamo njihove stručne i napredne kvalitete… njihove snage.

Fokusiranje na aktivnosti koje pobuđuju snage postavlja ljude u stanje postojanog i neprekidnog kretanja. Kada su ljudi u tom stanju “toka”, oni su u zoni; njihovi mozgovi su aktivni i učinkoviti. Tada uživaju u tome što rade, a to povećava zdravlje i životnu dobrobit. Premda mnogi od nas znaju svoje mogućnosti, možda smo svi mi krivi jer osjećamo pritisak da trošimo previše svog vremena nastojeći prevladati slabosti. Pokušavanje da upravljamo stvarima u kojima nismo vrlo dobri može biti frustrirajuće i traži zaista veliki trud.

Istražimo vlastite snage i potaknimo svoje učenike da učine isto. To je siguran put za povećanje životne dobrobiti.

Nisam zagovornik da se rade samo lagane stvari a da nikada ne pokušavamo nešto novo. Znajući koliko znamo i što možemo i redovno sve to koristeći, mogu se pronaći novi načini gledanja i pristupa rješavanju zadataka. Sve to može biti ugodnije i možda ćete shvatiti zašto volite neke stvari koje radite i početi sve više raditi takve stvari! Kada odrađujete više baš tih zadataka koji aktiviraju vaše potencijale, poboljšavate svoju životnu dobrobit. A onda je to jedan veliki, sretni ciklus snage!

Izgleda da identificiranje kombinacije testova zajedno sa samoprocjenom daje najbolji uvid. U svojoj učionici imam učenike koji uzimaju kombinacije ovih stvari i kreiraju “zabilješku snage”. Ja čuvam kopiju i oni čuvaju kopiju. Tijekom cijelog semestra, vodimo računa da ponovno provjeravamo kako oni koriste svoje snage da postignu uspjeh. Također pokušavamo naučiti jedni druge tim kreativnim snagama kako bismo ohrabrili ljude da preuzimaju odgovornost za svoje aktivnosti a koje opet odgovaraju njihovim individualnim potencijalima.

Pomaganje učenicima da otkriju svoje potencijale uistinu je vrijedno pozornosti. Izjavili su da imaju bolju fokusiranost i da se osjećaju moćnijima prihvatiti one zadaće koje odgovaraju njihovim snagama. Budući da svi učenici poznaju ovaj jezik snage, često su proaktivniji i samouvjereniji pri preuzimanju  zadataka koji “dotiču” njihove snage dok su istovremeno dovoljno i samouvjereni i ponizni ohrabriti druge da istraže kako najbolje upotrijebiti njihove snage. Uistinu se čini da to razrednu zajednicu ujedinjuje!

Evo nekoliko načina da prepoznate svoje snage i pomognete učenicima da prepoznaju svoje.

VIA Snage  karaktera

Ovo je besplatni test koji ima opcije za odrasle i za djecu. Pretpostavka je da svatko ima kombinaciju od 24 različite snage karaktera (ili stvari koje vrednuju). Ovaj će test pomoći da otkrijete one na koje se najviše oslanjate. Znajući to, možete raditi na promišljenijoj ugradnji tih snaga u svoj svakodnevni život. Često se predlaže da pogledate svojih 5 top karakternih snaga kao način za početak.

Pronalazač snaga

Test za pronalaženje snaga je kreirao Gallup i taj test nije besplatan. Također možete kupiti i knjigu a uz nju dobivate besplatni testni kod. Ovaj test pomaže identificirati svoje snage talenata koje su obično ono nešto što vam pomaže u radnim performansama i preferencijama. Ove snage pomažu u razumijevanju zadataka u kojima ste izvrsni i mogu otkriti one vrste uloga koje biste moguće najviše voljeli na radnom mjestu. Ove snage mogu još više otkriti i pomoći tražite li načine za unijeti neki smisao u svoj posao.

Ukoliko ne želite platiti za test, možete ispisati listu “snaga talenata” i proći kroz njih ističući prvih pet koje prepoznajete kod sebe. Zatim istražite te snage talenata i pronađite načine kako ih svrhovito aktivirati u svom danu. Provjerite primjećujete li pomak u svojoj sveukupnoj životnoj dobrobiti.

Istraživač snaga

Istraživač snaga je učenička verzija pronalazača snaga. Također nije besplatan no mnogi učenici mogu dobiti pristup tom testu ukoliko njihova škola koristi program koji se zove “Navigacija za savjetovanje o karijeri ili planiraju fakulteta”. Sličan je pronalazaču snaga, ali je prikladniji odnosno lakši za korištenje djeci. Ukoliko vaša škola nema pristup tom testu, možete ispisati kategorije i dati učenicima da prepoznaju svoje najveće snage.

Neka nauče karakteristike i pokušaju predložiti načine za korištenje tih snaga u svojim svakodnevnim interakcijama.

 Ja i moje najbolje

Postavite mjerač vremena i neka učenici napišu (ili nacrtaju) kada se nalaze u svom najboljem stanju. Ovu sam aktivnost postavila kao slobodno pisanje i onda tražila da učenici analiziraju ono što su napisali, ohrabrujući ih da stvarno dopru do srži onog kada su osjećali “svoga najboljeg sebe”. Potom predlažemo načine kako kreirati prilike u kojima će biti u svom najboljem izdanju i potičemo rast u tim aktivnostima.

Stoga vas ohrabrujem pokušajte se koncentrirati na svoje snage malo promišljenije. Pronađete ljude koji će vam pomoći glede vaših slabosti (umjesto da cijelo vrijeme pokušavate sve sami učiniti). Ukoliko je to nešto što smatrate vrijednim truda, možda ćete čak željeti predstaviti neke od ovih snaga pronalazeći aktivnosti za svoje učenike. To zaista može otvoriti vidike! Može svakog u razredu potaknuti da preuzme odgovornosti koje korespondiraju s njegovim snagama (potencijalima). To može rezultirati harmoničnijim i svjesnijim razredom… U najmanju ruku, svatko će naučiti ponešto o sebi samom!

………………………………………..

♦♦ IZ STRANIH MEDIJA: teachingwell.lifePiše: Danielle Nuhfer Prevela i prilagodila Anita Perković Škalic ♦♦

………………………………………..

Oznake: